شناخت بهتر افراد، همکاران، مشتریان و یا حتی بازار، جهت توسعه کسب و کار ضروری است. در مقاله پیش رو پیشنهاد می شود که متخصصان وقت و انرژی بیشتری جهت شناخت بهتر فرهنگ افراد، همکاران و یا مشتریان خارجی خود صرف کنند، تحقیق و مطالعه بر روی افراد خارجی بهترین کمک کننده به مدیرانی که علاقه به توسعه سازمان خود دارند، می باشد و ابزارهای مختلفی در این خصوص ایجاد شده که این مدیران با استفاده از این ابزار می توانند زمینه های بیشتری برای توسعه خود و سازمانشان پیدا کنند.
این مقاله در اولین قدم تحقیقات بازار، به شما روش P.E.S.T.E.L را پیشنهاد می دهد. که مخفف کلمات Political به معنی ی، Economic به معنی اقتصادی، Social به معنی اجتماعی، Technology به معنی فنآوری، Environment به معنی محیط زیست و legal به معنی قانونی می باشند.
مدیران نواندیش معنی ,توسعه منبع
درباره این سایت